fredag den 18. januar 2019

Diplom i ledelse




Allerede inden jeg var færdig med pædagog studiet, havde jeg en idé om, at jeg gerne ville have noget efteruddannelse. Jeg havde til en start tænkt, at det skulle være en vejlederuddsnnse, men skæbnen ville mig noget andet. På min første faste stilling fik jeg mere og mere ansvar - eller jeg tog det måske i virkeligheden selv. Og efter 3 måneder havde jeg ansvaret for arbejdsplanen, vikardækning, ansættelse af dem og mere. En utaknemmelig tjans. Men jeg kunne rigtig godt lide ansvaret og opgaven, men blev drænet for alt energi og overskud i et dårligt arbejdsklima. Derfor er jeg så tilfreds med, at i min opstart på min nye arbejdsplads også fik lov til at læse en diplom i ledelse.

Inden jul afsluttede jeg første modul "Det personlige lederskab og forandring". Et modul som handlede om en selv og jeg lærte så meget om mig selv og kommunikation. Jeg kunne have undgået mange øretæver på den gamle arbejdsplads, hvis jeg havde gennemgået denne udvikling inden. Derfor glæder jeg mig meget til næste modul "Ledelse af medarbejdere og faglig udvikling". Det falder godt i hak med, at jeg nu har været ansat 10 måneder og er klar til at dykke endnu mere ned i arbejdet som koordinerende. Hvis jeg da vel og mærket får stillingen! Jeg er nemlig i et vikariat og opslaget til den faste stilling er lige blevet opslået i dag, så jeg er meget spændt. Kryds fingre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tørrede blomster i ramme

Jeg faldt lige over en fin idé hos “ Livsnyderen ”, som jeg skal afprøve, når forårets blomster begynder at komme frem. Lignende ramme...