lørdag den 16. marts 2019

Svane køkken

Økonomien er slet ikke til et Svane køkken med 160 kvm der skal renoveres, 30 kvm der skal bygges til - og alt sammen finansieret af en pædagog og tømrer løn... Men jeg kan jo lige drømme lidt.


Stuen i huset er KÆMPE, mens køkkenet er lidt småt, så derfor kommer vi ikke udenom at åbne op for et køkkenalrum. Men i virkeligheden er jeg faktisk slet ikke til de åbne køkkener. Jeg kan godt lide at rummene er adskilt og har hver sin funktion. Så derfor er det vigtig for mig, at køkkenet i stuen delen bliver lidt mindre køkken agtig. Giver det mening?? Som fx med hylderne her i køkkenøen - det synes jeg er hyggeligt.



En anden tanke er, om man kan adskille køkkenet på en måde, så det ikke bliver helt åbent ind til stuen? Jeg synes, at denne løsning er ret fin. Når stuen er så stor, så ville det også være fint med en ekstra hygge krog.

 

Og endelig, så er jeg umiddelbart til, at køkkenet ikke skal være hvidt. Jeg er ret vild med denne skovgrønne farve fra Svane og kombineret med træet er det bare virkeligt lækkert. Køkkenet på billedet koster 200.000 kr. - det er lidt mindre end, hvad vores tilbygning kommer til at koste, så realistisk må køkkenet kun koste ca. det halve.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tørrede blomster i ramme

Jeg faldt lige over en fin idé hos “ Livsnyderen ”, som jeg skal afprøve, når forårets blomster begynder at komme frem. Lignende ramme...