torsdag den 14. februar 2019

Huskøb uden mægler?

Vi ligger ikke på den lade side, hvad angår huskiggeri. Derfor var vi først på ugen ude og se to huse, som ikke er til salg ved nogen mægler. Jeg havde fundet frem til dem på Facebook.

Plantegningen er for det hus, som vi helst vil have. Det er vidst en ret typisk indretning med børneværelser i den ene ende, køkken alrum og forældreafdeling.

Lige pt afventer vi, at sælger får vurderet huset og kommer med en pris til os. Fordelen ved at købe udenom mægler er selvfølgelig, at vi forhåbentlig sparer nogle penge. Vi skal stadig have en advokat ind over, så helt galt tænker jeg ikke, at det kan gå. 

Min kæreste gav med alle udgifter lige knap 100.000 kr for at få solgt sin lejlighed. Det tog også kun 3 fremvisninger og 19 dage, så det var dejligt ukompliceret. Men 100.000! Jeg skulle aldrig have droppet ud af finansøkonom studiet 😆

1 kommentar:

  1. Mit første hus købte jeg uden mægler og det var endda et dødsbo. Jeg har arbejdet ved en mægler i mange år, som sekretær og de tjener styrtende med penge på hushandler!!! Jeg vil aldrig bruge mægler igen så bare klø på og som du selv skriver brug en advokat.

    SvarSlet

Tørrede blomster i ramme

Jeg faldt lige over en fin idé hos “ Livsnyderen ”, som jeg skal afprøve, når forårets blomster begynder at komme frem. Lignende ramme...