onsdag den 24. april 2013

Sort vs. hvidt køkken



Mit besøg i Ikea blev også brugt på at finde inspiration til mit nye køkken, som jeg meget snart skal i gang med at tegne. Det eneste vi har fundet frem til indtil videre er, at vi gerne vil have en køkkenø.

Jeg faldt først over det sorte køkken, som jeg rigtig godt kunne lide. Det kan måske virke lidt dystert, men på plus siden så skal det være i et ok stort rum med højt til loftet og hvor der også er et ovenlys vindue.

Ellers er der det hvide køkken, hvor jeg rigtig godt kan lide bordpladen og at det selvfølgelig er lyst og venligt.

Har nogen af jer et sort køkken og kan man få det lavet, så det ikke bare virker sort og tungt??

6 kommentarer:

  1. Jeg synes hvide køkkener er pænest, da jeg synes, sort let kan blive lidt for koldt og mørkt på en eller anden måde. Derudover ELSKER jeg robuste træbordplader, så det hvide ovenstående køkken er da drømmekøkkenet! Bortset fra jeg synes, køkkenøen måske er en anelse for "letkøbt" - det ligner lidt en billig løsning på en køkkenø :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hvide er nok en sikker løsning, hvor jeg ikke kommer til at fortryde valget - og du har ret med at den nederste køkkenø er lidt festent, så den ville jeg også ændre :)

      Slet
  2. Ingen tvivl om at et sort køkken er totalt i orden og sagtens kan gøres fedt uden at være dystert, MEN få kun et sort køkken hvis du elsker at tørre støv af og fjerne fedtfingre ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tror i hvert fald at vores rum ville være et af de bedre til et sort køkken, men det ville nok være et sats alligevel..

      Slet
  3. Jeg har lavet el i et par sorte køkkener og ligemeget hvor meget luft og lys virker det virkeligt dystert de suger alt lyset ud af et rum og så skal du støve af konstant ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, og der er ingen fare for, at Henrik har tænkt sig at støve af, så kan måske godt se, at det sorte køkken er en skidt idé :p

      Slet

Tørrede blomster i ramme

Jeg faldt lige over en fin idé hos “ Livsnyderen ”, som jeg skal afprøve, når forårets blomster begynder at komme frem. Lignende ramme...