onsdag den 16. oktober 2013

Ombygning - hvem skal man handle hos?

 
Vores tilbygning - indeholdende soveværelse, badeværelse og walkin closet
 
 
Nu går der altså håndværker i den her på bloggen, for jeg er simpelthen så træt af Stark og deres overpriser!
 
Arbejdsfordelingen herhjemme er således at min kæreste bygger og jeg står for det praktiske, her i blandt den økonomiske del - holder styr på budgettet, betale regninger osv.
 
Her igennem har jeg opdaget, hvor stor forskel der er på priserne ved de forskellige forhandlere. Så derfor vil jeg opfordrer jer alle til at ringe rundt og få oplyst priser ved et par forskellige forhandlere, selv ved små ordrer, inden I bestiller.
 
Vi har i forvejen en aftale med Stark om, at vi får minimum 20% rabat på vores varer, så derfor handler vi primært der, også fordi det er så tæt på os og de har nogle gode åbningstider. Men i dag skulle vi have nogle reglar i forskellige mål og fermacell plader, så jeg ville for sjov lige ringe rundt og høre de forskellige priser, som kommer her:
 
10-4: 3.122 kr. inkl moms og levering
Stark: ca. 4000 inkl moms og levering
Net2trælast: 2.718,63 inkl moms og levering
 
Det er alligevel en forskel, der vil noget, når der ikke drejer sig om en større ordre. Jeg konfronterede Stark med forskellen - men der var ikke noget at gøre - sælgeren kunne måske presse prisen ned i 3.600, men som han sagde til mig, "Så ville de ikke have en ordre for enhver pris" - og vi har altså lagt mindst 300.000 kr derude!!
 
For at gøre det værre, købte jeg sidste weekend 10 pakker isolering ved Stark og prisen stod noteret som nettopris - altså deres skarpeste pris, som var på ca. 3.100 kr. Desværre først efterfølgende tjekkede jeg op på prisen og jeg kunne have købt præcis samme vare i samme mængde ved Optimera til ca. 1.670 kr og ved 10-4 til 1.350 kr..... Jeg ringede til Stark, fordi jeg synes, at det var at bundefange folk, når de kaldte den pris deres nettopris - og nu venter jeg spændt på at få en kreditnota fra dem.
 
Så kære damer, hvis I nogensinde skal i gang med et byggeprojekt, så lov mig I tjekker jeres priser, selvom de forskellige butikker måske ikke ligger i jeres by, så er der tit gratis fragt ved køb for kun 2.000 kr og så kan det jo være lige meget, hvor man handler.
 
Og lov mig I ikke handler ved Stark... Man skulle tro en så stor kæde som dem havde styr på tingene, men nej... Jeg gennemgik i sidste måned vores kontospecifikation og der var fejl på 9 ud af 12 regninger, så nu er vi virkelig helt, helt færdige med Stark.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tørrede blomster i ramme

Jeg faldt lige over en fin idé hos “ Livsnyderen ”, som jeg skal afprøve, når forårets blomster begynder at komme frem. Lignende ramme...