onsdag den 16. januar 2019

Beliggenhed vs. pris

Vores prioriteter omkring et kommende hus blev vi ret hurtige enige i. For mig er det rigtig vigtigt med en god beliggenhed og med det mener jeg en stille vej tæt på en god skole. Min kæreste som er tømrer har nogle lidt mere praktiske overvejelser ift. en eventuel ombygning. Så sammen er vi kommet frem til at kigge efter en 70'er ville i Gjesing eller Fovrfeldt - ligesom alle andre åbenbart. Det er minimalt, hvad der bliver sat til salg, priserne er høje og alt bliver revet væk.
 
 



 

Så jeg tænker, at vi måske kommer til at gå på kompromis med nogle af vores ønsker. Enten skal vi forhøje vores budget, acceptere en trafikeret vej i baghaven, overveje Sædding - eller noget helt andet.

Fx en villa i et helt andet område og som i stedet for de ca. 500 meter har 1,3 km. til en skole. Prisen er til gengæld 500.000 kr. mindre og oveni det så er der også 60kvm ekstra plus kælder.

Så hvad er vigtigst? Prisen? Beliggenhed? Eller størrelsen?

Jeg synes, at når man har børn, så er det mega lækkert at bo på nogle små veje, hvor børnene selv kan gå hen til sine legekammerater. Mere praktisk med arbejdstider fra typisk kl. 7-15, så kan jeg også godt lide tanken om at børnene selv kan gå til og fra skolen i en vis alder. Samtidig har jeg det dog også svært med at skulle arbejde 37 timer om ugen og kun se mit barn ca. 4 timer om dagen. Så et drømmescenarie er at kunne gå ned i tid. Denne drøm kunne blive realiseret med det billige, store hus, som dog har en trafikeret vej i baghaven og som kræver, at man skal krydse to større trafikeret veje for at komme i skole.

Hvordan skal man dog kunne vælge mellem de ting??


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tørrede blomster i ramme

Jeg faldt lige over en fin idé hos “ Livsnyderen ”, som jeg skal afprøve, når forårets blomster begynder at komme frem. Lignende ramme...